hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان >  بهسازی فضای روستایی در ۷۸ درصد از روستاهای گلستان آغاز شده‌است

 مدیرکل بنیاد مسکن گلستان

 بهسازی فضای روستایی در ۷۸ درصد از روستاهای گلستان آغاز شده‌است

 مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: با حمایت دولت سیزدهم در ۷۸ درصد از روستاها بهسازی فضای روستا شامل بهسازی محیط، جدول‌کشی، اجرای طرح‌هادی و غیره آغاز شده‌است.

سیدمحمدحسینی در نشست خبری با خبرنگاران اظهارکرد: اتفاقات خوبی در حوزه بهسازی روستاها در سرفصل‌های مختلف مانند حمایت استاندار، پیگیری‌های نمایندگان استان، مصوبات سفر مسئولان ارشد کشوری به ویژه رئیس‌جمهور، مشارکت دهیاریها و غیره انجام شده است.

 وی تصریح‌کرد: شاخص بهسازی در روستا در میانگین کشوری ۵۷ درصد است که این شاخص در دولت سیزدهم و تامین اعتبارات ویژه در گلستان به ۷۸ درصد رسیده است.

مدیرکل بنیادمسکن گلستان خاطرنشان‌ کرد:استان گلستان با حمایت دولت سیزدهم از شاخص کشوری ۲۰ درصد پیشرو است.تلاش داریم امسال این پروژه را باجدیت دنبال کنیم.

وی ادامه داد:در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار از محل‌های مختلف(قیررایگان،تملک استانی،تملک ملی) برای بهسازی و اجرای طرح هادی در روستاهای گلستان تخصیص یافته‌است.

حسینی گفت: با این اعتبار ۹۲۳ طرح و پروژه در ۲۴۸ روستا برنامه‌ریزی شده و اجرای آن آغاز شده است که برخی از پروژه‌ها به اتمام رسیده و برخی دیگر در حال انجام است.

 وی بیان کرد:در سال ۱۴۰۲ جهش خوبی انجام شد و برای اولین بار کمیته برنامه‌ریزی استانداری و استاندار توجه ویژه‌ای به این حوزه داشته و ۱۰ درصد از اعتبارات استان برای اجرا و یا بازنگری طرح‌هادی اختصاص پیدا کرد.

مدیرکل بنیادمسکن گلستان ابراز کرد:پیش‌بینی می‌شود اعتبارات امسال در مقایسه با دو سال گذشته متفاوت‌تر و ویژه‌تر باشد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد